راهنمای استفاده از ای پی ای حرفه ای واتس اپ برای افزایش تعامل با مخاطبان

АвторDevansh MehtaDec 8, 2021 в تعامل با مخاطبان
تصویر از پکسلز، عکاس: Oleg Magni

به سبب تنوع و فراوانی شبکه های گوناگون اجتماعی، اتاق های خبر به گونه ای فزاینده متوجه نیاز به ایجاد تغییر در نرم افزارهای خود متناسب با نیاز کاربران شده اند.  

واتس اپ یکی از محبوب ترین و مهمترین نرم افزارهای پیام رسان جهان به ویژه در عرصه خبرنگاری است که اکنون به نرم افزاری تکمیلی مجهز شده که برای کار حرفه ای مناسب است و WhatsApp Business API نام دارد که روشی ساده و قابل محاسبه برای سنجش میزان تعامل با مخاطبان ارائه می کند. 

رسانه ای در هند برای افزایش میزان تعامل با مخاطب از واتس اپ استفاده می کند و اکنون این بخش این نرم افزار را نیز به شیوه های خود برای تعامل با مخاطبان افزوده است. 

شرایط و شیوه دستیابی به واتس اپ ای پی آی برای اتاق های خبر و نهادهای رسانه ای اغلب دشوار و طولانی است و می تواند یک تا سه ماه طول بکشد. 

اما اگر اتاق خبر شما به این نرم افزار نیاز دارد، می توانید این گام ها را برای استفاده از آن بردارید:

اول آن که بدانید که خود واتس اپ دسترسی به ای پی آی را ممکن نمی کند و دستیابی به این نرم افزار از راه یک شرکت واسطه ممکن است. اگر دسترسی و استفاده از IMI Mobile در کشور و برای اتاق خبرتان ممکن است، این، شرکت واسطه مناسبی برای دستیابی به آن باشد. در عین حال این شرکت ماهانه مبلغ ثابتی را برای دستیابی به این نرم افزار از کاربران می گیرد و میزان این مبلغ به تناسب تعداد کاربران یا میزان تعامل با آنها افزایش پیدا نمی کند. 

واسطه ای که برای دستیابی به این نرم افزار انتخاب می کنید باید حضور چند رسانه ای در تریبون های ارتباطی دیگری چون اس ام اس و تلگرام داشته باشند که بتوانید از این راه، راهبردهای دستیابی به مخاطبان و تعامل با آنها را افزایش دهید. 

دوم آن که اگر حساب Facebook Business Manager ندارید، این حساب کاربری را باز کنید و آن را به صفحه فیس بوک خود پیوند دهید و اطلاعات این حساب را در اختیار واسطه ای بگذارید که از راه آن نرم افزار Business API را برای واتس اپ خریده اید. 

سوم آن که اگر در کشور شما انجام این کار ممکن است، Business Manager ID خود را بازبینی کنید. این کار با انتخاب یک شماره تلفن و نوشتن شرحی از فعالیت نهاد رسانه ای تان ممکن است، اما اول باید اطمینان یابید که انجام این کار در کشور شما ممکن باشد، چون این کار همه جا و همیشه امکان پذیر نیست. اگر این امکان وجود داشته باشد، هزینه های جانبی بعدی را نیز کاهش خواهد داد. 

توجه داشته باشید که پس از شش ماه، شماره تلفنی را که به نرم افزار ربط داده اید، برای افزایش امنیت حساب کاربری تان و کاهش امکان هک شدن آن، تغییر دهید. 

به کارگیری این نرم افزار سبب خواهد شد که امکان ارتباط با شهروند- خبرنگاران و دریافت گزارش ها یا تصاویر آنها نیز افزایش یابد. 

 

تصویر از پکسلز، عکاس: Oleg Magni.